Feedek

Címkék

adobe (1) apple (2) betegség (1) designer (1) designer diseases (1) design elmélet (1) disease (1) inkscape (2) iphone (1) mac (1) nyavalya (1) pdf (1) sketchbook (1) svg (1) web20 (1) web design (2) windows (1)

Designer diseases

2006.11.28. 07:39 Sasi (törölt)

Ma reggelig nem voltam biztos miről fogok legközelebb írni. Hát erről, hogy milyen nyavalyákkal kell megküzdenie az embernek, ha designerségre adja a fejét.

Az első betegség volt már pár éve. Akkoriban olyan asztalom volt a dolgozóban, ahol csak bal kézzel tudtam hozzáférni az egérhez, mert jobb oldalról a beépítettszekrény követelt magának helyet. Hamar hozzászoktam a bal kézzel egerezéshez, de aztán egyszercsak begyulladt egy szőrtüsző, aztán mintha elmúlt volna, de végül egy majdnem egy centis akármit távolítottak el a bal alkaromból. Az állandó irritálástól durrant be gondolom a szőrtüsző vagy valami hasonló, mindenesetre azóta nem egerezem bal kézzel.

A következő a kezdőkénti munkahelyi stressz volt, persze akkor épp mindehhez még hozzájöttek az egyéb (elképzelhető összes) magánéleti gondok, akkor épp mindent egyszerre kellett volna megoldani. Hát, talán nem lehet azt mondani, hogy az ember vakbele a stressztől gyullad be, de azért minden idegi dolog testileg is kivetül.

Aztán az ember szép lassan épül le. A sok kávézás és éjszakázás miatt néha érzed, hogy szúr a bal oldalad, a kávé és a stressz néha enyhe jobb oldaltájéki nyomást is produkál -  a máj ugyebár... Aztán a sok gép előtt üléstől, a papír fölé való görnyedéstől a hátgerinc-fájdalmak jelentkeznek először. Ezután nekem most kellemesen bedurrant az összes vállam és a nyakam is. A múlt héten már majdnem minden nap kellett bevennem fájdalomcsillapítót, de aztán egy kicsit elmúlt, ma reggel viszont megint algopyrinnel kellett kezdenem, mert a nyakamat kellemetlen bármilyen irányban is mozdítanom. (Ajánlanám a Gerozán kenőcsöt az efféle izomgyulladásokra, de az már sajnos megszűnt, pedig az egyetlen jó kenőcs volt a piacon.)

Aztán persze a sok fejfájás. Ez lehet épp örökölt is, régen is volt, de a sok éjszakázás, a fáradtság sokkal jobban kihozza ezt is, és gyorsabb is a folyamat míg az enyhe szúrástól eljutok a hányingerig.

A kevés alvástól aztán néha homályosan lát az ember, mert nem tud rendesen fókuszálni a szem.

Aztán a legjobbak az alvási zavarok és a biológiai óra teljes megzavarodása. Este hulla voltam, már 10-kor! lefeküdtem, 2 óra alvás után felpattantak a szemeim. Ha elkezdtem volna dolgozni, akkor valószínűleg elfáradtam volna egy óra, de leginkább 10 perc múlva. Mindenesetre éjjel 2-ig nem tudtam elaludni, viszont reggel 5-kor megint felébredtem és aztán akkor fel is keltem. És aztán az ember ha lefekszik, akkor a legváratlanabb időpontokban egyszercsak felébred, és nem kíván továbbaludni. Reggel 3, reggel 4, hajnali 2, elég kellemetlen dolog ez. Néha 2-3 óra is elég, aztán egyszercsak alszom 7-8 órát. Egyébként nem bírok mostanság sokat aludni. Akkor lelkiismeretfurdalásom van, de néha amikor meg ébren vagyok, akkor néha szinte félálomban létezem.

Az a gond, hogy olyan munkatempót kell diktálni, ami mellett nem tudom rendszerezni az életem, de azt hiszem ezt már valahol nagyon elcsesztem. Tulajdonképpen az a baj, hogy szeretem a szakmám, és amit tanulok. Sokszor egyszerűen csak úgy belefeledkezem és hirtelen már reggel is van, aztán utána a holtpontokon kómázom, van amikor el is alszom, az a szerencsétlenebb eset, nappal aludni nem jó vagy valahogy kihúzom, aztán délután-estefele kicsit jobb, de 10-körül nagyjából elájulok.

Hát ilyen ez.

2 komment

Címkék: betegség disease nyavalya designer diseases

A bejegyzés trackback címe:

https://sasi.blog.hu/api/trackback/id/tr7519646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zack 2006.11.28. 08:51:18

Biztos nem újdonság, de azért elmondom, hogy sztem ez alvászavar is lehet, erre találni megoldást orvosnál és akkor meggyógyulsz. Egyszer egy tök hosszú tájékoztatót olvastam erről a Síp utcai orvosi rendelőben.

Zack.

Sasi (törölt) 2006.11.28. 09:02:10

Hát, biztosan alvászavar, de én okoztam az életmódommal :)

De majd utánanézek, bár nem hiszem, hogy az éjszakázások mellett ebből ki lehet gyógyulni, aludni meg nem mostanában van időm, majd december vége felé kialszom magam, hacsak valami közbe nem jön :)
süti beállítások módosítása